Staronový zlozvyk státní správy

Povzbuzeni úspěchem EU, že základem činnosti je propaganda, začaly i naše státní instituce více a více kopírovat trend sebepropagace.

Zhlédl jsem propagační stránky http://www.chranimekorunu.cz/ naší zatím mocné ČNB. Jsou z roku 2012, kdy občané této instituci věřili jistě více než nyní.

Podívejte se a zahrajte si na Kapitána inflace, Bezpečnou bankovku či Strážce brány. Zjistíte, jak nelehký život má bankéř roku, odvážný pan guvernér Singer *.

Akcí, které propagují nezbytnost té či oné státní instituce, nám přibývá a přibývá. Projekty spolufinancované EU mají dané procento, které musí utratit za propisky a vlaječky. Unijní propaganda ale funguje, navzdory tomu, že reálné dopady jsou často negativní (například Řecko bylo dvacet let největším příjemcem EU peněz na hlavu). Díky ní jsem se setkal i s názorem, že nebýt našeho vstoupení do EU, nepostavíme v České republice nové silnice.

Naše úřednictvo nejspíše začalo závidět popularitu EU a také propaguje svou nezbytnost, kde může. Ministerstva propagují sebe, kupují si spodní prádlo. Policie ČR rozdává dětem omalovánky. Krajské úřady mají své tiskoviny, ve kterých hejtmani přestřihují pásky a otevírají dveře nových helikoptér záchranné služby. Ty stejné krajské úřady si pak stěžují na necitelnou vládu, která jim nepošle více peněz na sociální péči. Státní instituce podporují a financují „nezávislé“ think-tanky, hezkým příkladem jsou třeba Evropské hodnoty o.s.**

Co s tím? Státní správa není komerční firma. Nemá se co propagovat. Její činnost je daná zákony a předpisy. Kdybych mohl, tak bych zakázal úřadům dávat svá loga na publikace a akce pro veřejnost a místo nich napsal „Zaplaceno daňovým poplatníkem“. Pokud budou ministři hledat místa, kde kvete korupce, pak udělají nejlépe, když sebepropagaci ve své gesci zruší a půjdou zbytku státní správy příkladem. Toto jsou přesně ty projekty, kdy se dají utratit stamilióny s nulovým přínosem pro občany.

Co třeba místo o Kapitánovi inflace radši relevantně informovat o změnách s obrovským dopadem na všechny občany? Zahlédli jste snad někde výraznou kampaň, která informuje občany o velkých změnách, které nám od 1. 1. 2014 nastaly přijetím nového Občanského zákoníku, tedy normy, která se týká každého z nás? Malá dobrá zpráva – takové stránky nám stát připravil, jen o nich možná nevíte – http://obcanskyzakonik.justice.cz/.

Nepřebírejme z Evropské unie její korupci podněcující zvyky. Máme na víc.

Tomáš Pajonk
místopředseda Svobodných

 

*) http://www.novinky.cz/ekonomika/323486-za-oslabeni-koruny-se-stal-guverner-singer-evropskym-centralnim-bankerem-roku.html

 

**) http://www.evropskehodnoty.cz/ Nehodnotím jejich činnost, nejsou to žádní zplozenci pekel. Dle mého mají i pěkné výstupy. Jen mě mrzí, že na jejich činnost musí přispívat portugalský rybář, řecký kavárník, švédská matka v domácnosti i obyčejný český a moravský občan™. Je ale milé, že na rozdíl od Evropské unie mají ověřený audit.

2 replies

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] jsem o tom psal jednou. Státní správa se nemá co propagovat, k tomu ji nemáme. Státní správa také nemá vést kampaně pro ovlivňování nálad […]

  2. […] Od propagace státních institucí, v duchu komerčního marketingu, by se mělo okamžitě upustit. Stát není firma. Úřady se nemusí a nemají občanům prodávat. Státní instituce si nemají co dělat PR. ČNB to dělá pravidelně, psal jsem o tom již zde. […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

20 − 12 =