Příspěvky

Dobrovolnost koncesionářských poplatků ukončí tlak na veřejnoprávní média

Česká televize, jakožto veřejnoprávní médium, každoročně předkládá Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR výroční zprávy o svém hospodaření a činnosti za předešlý rok. Poslanci však poslední dokumenty za roky 2016 a 2017 neschválili. Naopak při prvním pokusu o projednávání jsme byli svědky trumfování se zástupců jednotlivých politických stran. Šlo o to, která z nich má více veřejných funkcí a měla by tak mít automaticky větší prostor ve vysílání České televize.

V této situaci je však důležité zmínit, že zákon o České televizi dává sněmovně, krom jiného, možnost odvolat radu ČT v případě, že poslanci neschválí dvakrát po sobě jednu z výročních zpráv. Členy rady volí sněmovna, rada pak následně vybírá generálního ředitele. Je tedy zcela zřejmé, že aktuální stav vzduchoprázdna vytváří na vedení ČT silný tlak. Těžko věřit výrokům současné politické elity, která nás přesvědčuje o tom, že by politici neměli jakkoli zasahovat do veřejnoprávních médií. Činí totiž naprostý opak.

Svobodní vidí hlavní problém v podobě úhrady činnosti veřejnoprávních médií z veřejných prostředků a v povinných koncesionářských poplatcích. Ty brání mediální pluralitě. Jsou též příčinou oligarchizace médií, a nikoli její zábranou. Proto Svobodní požadují jejich zrušení. Že by pak bez financí ze státní pokladny či zmiňovaných poplatků Česká televize nemohla fungovat? Samozřejmě, že mohla. Inspirací může být pro zákonodárce Česká tisková kancelář. Ta funguje na základě plateb zákazníků, kteří její služby využívají.

Česká televize by tudíž mohla fungovat díky dobrovolným koncesionářským poplatkům lidí, kteří by chtěli její služby využívat. Po zaplacení příslušné platby by se zájemci jen zpřístupnil zakódovaný signál. Dalším možným řešením k úplné dobrovolnosti by pak mohla být asignace poplatku. Na základě tohoto modelu by si každý z nás určil, jakým způsobem chce koncesionářský poplatek využít. Zda směrem k České televizi, nebo jiným, přesně definovaným kulturním způsobem ve veřejném zájmu. Díky těmto navrhovaným změnám by kvalitu veřejnoprávního vysílání posuzovali občané, a nikoli politici, a zabránilo by se tak možnosti nátlaku a možnému ovlivňování veřejnoprávních médií.

České dráhy a ministerská agitka

Už jsem o tom jednou psal. Státní správa se nemá co propagovat, k tomu ji nemáme. Státní správa také nemá vést kampaně pro ovlivňování nálad obyvatelstva (vstup do EU, sčítání lidu, EET).

České dráhy se ve svém magazínu, který rozdávají cestujícím vůbec propagandy neštítí a vydaly PR článek Ministerstva Financí o Elektronické evidenci tržeb. A to prosím bez označení inzerce.

nahled
Chápu, že kamarádi ve státní a navázané správě se musí podporovat, aby vše pěkně šlapalo. Ale takto okatě?

Nepojmenovaný obrázek

Zdroj: strana 59; http://www.cdprovas.cz/aktualni-informace-z-redakce/vyslo-srpnove-cislo%5b1%5d

… abychom se z vesnice svezli do práce vlakem …  potřebujeme e-tržby … Opravdu? Vážně fakt? Vlaky tu snad jezdí už více než 100 let a ech, škoda mluvit.

Státní propaganda je morálně neobhajitelná, ale také má jeden nepříjemný vedlejší efekt. Tím jak je blbá, degraduje média. Lidé vidí, že systémová komunikace se jim snaží vtlačit nějakou myšlenku. Zcela přirozeně pak hledají informace jinde. A to jinde, je velmi často jen propaganda druhé strany.  A ta začíná obligátním … “vy jste ti chytří, že médiím nevěříte a tak Vám sdělíme skutečnou PRAVDU”. (ilumináti, chemtrails, hoaxy, panika a spol.)

A proto stát, kraje, obce jejich firmy prostě propagandu dělat nemají.

Bez ní nám tu opravdu bude líp Andreji 🙂